Servis a údržba malých motorek a čtyřkolek

Na všechny námi nabízené výrobky provádíme servis.

Pokud potřebujete opravit Váš stroj naší Firmou MOTOSIMA s.r.o. domluvte si nejdříve telefonicky termín opravy (garanční prohlídku, reklamaci...) s našim technikem na čísle 774 419 537.

Reklamace strojů (i záruční) bez doložení dokladů (kopií) o koupi, uživatelského manuálu - servisní knížky, garančních prohlídek a servisních protokolů automaticky přechází na zakázku.
(zpoplatněná služba - viz ceník servisu MOTOSIMA s.r.o.)

  • servis
  • seřízení
  • sestavení
  • nastavení
  • náhradní dily

Čtyřkolky shop - čtyřkolky, minibike, minicross, pitbike a náhradní díly

Technické rady  návody a vychytávky

MINIBIKE

Přivezete minibike domů a zjistíte že mechanické postavení stroje je banalita. Přes to bych radil sundat spodní plast a tím si umožnit lepší přístup k motoru. Určitě bych povolil přítlačný plíšek kohoutku na benzín-jsou zde dva křížové šroubky, ale né však tolik aby neprotékal benzín.

Dále zcela jistě vyměním palivovou hadičku za českou.

Sundám filtr sání a molitan napustím olejem na vzduchové filtry a zamontuji ho spět. Jestli vám někdo řekne, že je to zbytečné, tak vám povím co se stane. Hodina jízdy jemným prachem = špinavý karburátor, ucpané trysky (když budete mít kliku). Nemáte kliku? Zadřeli jste motor.

Kohoutkem pustím benzín, kovovou páčku na karburátoru - do pozice nahoru, 2 krát krátce potáhnu za lanovou a poté prudčím zatažením nastartuju motorku po pěti sekundách páčku do prostřední polohy po pěti minutách páčku dolů. Jste připraveni k první jízdě. Zvedněte motorku za sedák, tak aby bylo zadní kolo ve vzduchu a přidávejte krátce plyn. Po deseti minutách vypněte motor. Pokud z přepadové hadičky bude kapat či téct benzín, vypněte benzín, odšroubujte misku karburátoru a snižte hladinu v plovákové komoře karburátoru. Jsou dvě možnosti.

  • 1. přihneme vidličky ve tvaru U lehoučce směrem dolů
  • 2. upravíme jehlový ventil

Pokud je vše pořádku zakrytujte spodním plastem minibike a jste připraveni k prvnímu startu.

MINICROSS

Položte motorku položte na pravý bok(na deku)z předního brzdiče vyjměte klínek který zabranuje uvolnění brzdových destiček. Vložte přední kolo do předních vidlic tak aby brzdový kotouč zapadl mezi brzdové destičky brzdiče. Poté protáhněte osu kola tak aby vymezovací kroužky vedli kolo přesně do brzdiče.

Rozevřete zadní kolo od sedla tak aby jste mohli nasadit zadní tlumič.
Postavte motorku na stojánek a upněte řídítka do třmenů.
Povolte řetěz tak aby když jezdec sedí na stroji byl provis 1cm.
K seřízení motoru použijte rad pro minibike.

MINIČTYŘKOLKA

Nasadíte přední i zadní kola, upněte řídítka do třmenů a seřidíte motor jak je uvedeno u minibike řetěz napněte stejným spůsobem jako u minicross.

UPOZORNĚNÍ

Všechny šrouby a matky utahujte tak, aby jste nerozdrtili ložiska.
Mějte vždy namazaný řetěz
Hlídejte zda je pastorek plně funkční. Ložisko pastorku se zanáší prachem, který vzniká při otěru spojkového obložení. Je nutné ložisko častěji čistit a mazat.
Je nutno dodržovat poměr oleje do benzínu 1:40 používáme olej Husqvarna XP2T
Vždy překontrolujte zda je přitažené plynové lanko na karburátoru (převlečená matka).

ATV 4takt (čtyřkolka)

Přivezli jste domů čtyřkolku?
Jak jste jistě zjistili celý stroj je uložen v ocelové konstrukci. Doporučoval bych rozmontovat konstrukci a čtyřkolku položit vedle na složený karton z obalu. Než nasadíte zadní kola utáhněte kontramatky na zadní nápravě která přidržuje na levé straně rozetu a na pravé straně brzdový kotouč. Zapomenout by jste také neměli na namazání řetězu, nepoužívejte vazelínu, ale sprej na toto určený. Já používám castrol nebo motul. Potom nasadíte zadní kola která zajistíte matkami a je následně závlačkami.
Nyní přesuneme pozornost k přední části čtyřkolky.
Než se začneme věnovat nasazení kol měli bychom obrátit pozornost na ramena přední nápravy.Já začínám tím, že překontroluji vodorovná uchycení ramen. Pokud hrkají tak je rozšroubujte a přidejte silonové podložky. Kovové nepoužívám protože při dotažení většinou rozmačkám futra v ramenech“špatně“

Máte li hotovo pustíme se do svislých čepů.
Svislé čepy musíme překontrolovat stejným způsobem jako ramena. Pokud svislé čepy hrkají musíte je vypodložit také silonovou podložkou, používejte podložky patřičně silné aby byl zachován kolmý směr a čep nehrkal. Poté seřídím táhla řízení. Vše řádně překontroluji a poté nasadím přední kola která upevní matkami a následně závlačkami.
Máme čtyřkolku na kolech!!!!!!!!!!!!!! Ještě ale není hotovo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nyní se pustíme do nasazení řídítek.
Řídítka srovnáme na střed do třmenů a pevně utáhneme.Pokud na řídítka přijde chránič s kontrolkami,dejte pozor aby nebyla moc dopředu aby jste nedrhli při zatáčení o přední část ATV.
A v tuto chvíli to vypadá,že máme hotovo ale stále nejsme v cíli!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dostali jsme se do závěrečné fáze pro sestavení čtyřkolky.
V tuto chvíli vlastně stačí nasadit nosiče a nárazníky .Jeli přední nárazník dělený, nasadíte nejdříve spodní díl a potom vrchní, ani jeden z nich nedotahujte, protože až budete oba dílce spojovat je třeba mít vůli aby dílce šli spojit. Máme li spojeno utáhneme spoje na“krev“. Ve zkratce řečeno,1.střed, 2.vršek, 3.spodek
Myslíte si že jste dosáhli cíle?To si myslíte špatně.
Jediné čeho jsme dosáhli-sestavili jsme čtyřkolku.

SEŘIZENI
Upozornění! Mohu vás zde navést jak seřídit čtyřkolku, ale chci a musím vás upozornit, že je nutné toto nechat udělat v odborném servisu.Tedy?! rada a návod pro servisního technika.
První co udělám je že překontroluji všechny spoje
Změřte akumulátor zdali má dostatečnou kapacitu, vězte že přiložený akumulátor je pouze demonstrační (měl by vydržet 10 startů) - vezmeme li pulzní nabíječku a dáme ji na 12 hodin nabíjet abychom ji naformátovali máme dost reálnou šanci, že zvedneme životnost akumulátoru. Máme li nabito překontrolujeme zdali je pojistka na svém místě (průsvitný váleček na červeném kabelu)

Než nalijeme benzín do nádrže překontrolujte ventily. Vyzkoušejte zdali svíčka dává jiskru (já ji raději hned měním za NGK7)
Jdeme nalít benzín (natural 95). Nalili jsme a dáme se do startování. Na karburátoru je sytič, dejte ho do polohy vzhůru, potom stiskněte levou brzdu a tlačítkem s bleskem startujte. Jakmile naskočí motor po chvilce jej přepněte dolů a pomalu se rozjedete.
Jistě jste zjistili, že je řetěz příliš napnutý - povolit. Při povolování řetězu se vám může stát, že poteče karburátor z přepadové hadičky, tudíž je potřeba seřídit plovákovou hladinu. Jsme li hotovi můžeme směle říct, že překontrolujeme spoje a pustíme se do zajetí čtyřkolky (to je příjemné)
Po 5ti motohodinách vyměníme olej vše ještě jednou překontrolujeme a můžeme ATV předat zákazníkovi
Při jízdě přeji příjemnou zábavu

Pitbike

Pitbike je poloviční motorka která dobila před třemi lety Ameriku, loni západní Evropu a letos dobíjí Česko. Jezdí se na nich závody a estrády. Všichni si na nich užíváme spoustu srandy. Samozřejmě je to stroj o který je třeba starat. Není nesmrtelný. Tahle motorka se dělá ve dvou variantách. První variantou je poloautomat který má na mé gusto drobné vady .Mnoho jezdců říká,že je to super pohoda když můžete řadit stále dolů, má to ale i svá úskalí. Jedním z nich je (alespoň pro mě) ,že při řazení se mockrát stane-ze čtyřky řadíte jedna-v té chvíli dostává řetězové kolečko těžce zabrat a má tendenci praskat. Proto raději preferuji druhou variantu která má standardní manuál. Jsem asi ze staré školy
Poloautomat se dělá většinou 110ccm a manuál 125ccm.

Chceme li se pustit do stavby pitbiku měli bychom si uvědomit, že je nutno k této stavbě přistupovat s velkou opatrností a obezřetností. Dobře postavený a seřízený stroj umí i 90 km/h
Začněme tím, že vymontujeme motorku z železné konstrukce a postavíme ji krytem motoru na podstavec abychom mohli pohodlně rozevřít kyvnou vidlici a nasadit tlumič do předepsaného úchytu.
Další úkon je nasazení předního kola. Vyndáme klínek který rozevírá brzdové desky a mezi ně zasuneme brzdový kotouč který je přidělaný na kole. Středem protáhneme osu kola tak aby vymezovací válečky vedli brzdový kotouč rovně mezi brzdové desky. Osu dotáhneme.
(stavím li ji synovi-59kg-vyměnuji ložiska v kolech hned)toto však nechám na každém z vás. (Futra v kyvné vidlici také raději hned dávám silonová)opět nechám na každém z vás.
Stroj máme na kolech tudíž jej můžeme sundat z podstavce a postavit na stojánek.
Řídítka upevníme do třmenů a pokud jsou již ve třmenech tak je upevníme do silentbloků.
Přetáhneme všechny šrouby a vše ještě jednou překontrolujeme.
Pitbik je sestaven. Sestaven ano seřízen nikoli!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

SEŘIZENI
Upozornění! Jako u čtyřkolky vás zde mohu navést jak Pitbike seřídit, ale chci a musím vás upozornit, že je nutné tyto operace dělat v odborném servisu. Tyto rady a návody jsou pro servisního technika.
Začněme tím, že povolíme řetěz podle váhy jezdce. Motorka s jezdcem musí mít povolený řetěz abychom měli provis alespoň dva cm. Také musíme řetěz namazat.
Postoupíme na vzduchový filtr.Známe standardně dva druhy filtrů.Na 110 kovový s vložkou a na 125 velký molitanový.Oba dva musíme napustit olejem na otevřené vzduchové filtry.(já preferuji KN od Americké firmy kupuji Elitu)
Od vzduchového filtru se přesuneme k motoru.
Podívejte se zda li je dotažená převlečená matka od plynového lanka(pozor mnohdy není).
Určitě překontrolujte zda li svíčka hází jiskru(raději ji hned měním za NGK7).
Nyní nalijeme benzín(naturál 95) a nakopneme motorku a jdeme ji zvolna zajíždět.Uvědomte si, že motor je úplně nový a tudíž „surový“
Po pěti motohodinách vyměníme olej v motoru. Používejte Motorex 10w40. Do motoru přijde 0,78 litru
Po výměně oleje překontrolujte všechny spoje a uložení.Nezapomente na překontrolování napjatosti řetězu.Také překontrolujte nastavení ventilů.Pokud je potřeba seřiďte karburátor.
Nyní jsme připraveni předat stroj zákazníkovi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Novinky

MotoSima

Čtyřkolky a motorky Vám dovezeme po celé ČR až k Vám domů.   

Upozornění

Vážení zákazníci, otevřeli jsme pro Vás nový MOTOSHOP na nové adrese: Staré Hradiště 3, PSČ 533 52 Pardubice

Čtyřkolky shop

Čtyřkolky shop - čtyřkolky, minibike, minicross, pitbike a náhradní díly

Video

video

Hummer 110 (YouTube.com)

Facebook

FACEBOOK

Navštivte také

Second Hand